Privacyverklaring 

Dossiervorming​

Ik doe mijn best om jouw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik zorgvuldig omga met jouw persoonlijke en medische gegevens  en er voor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot je gegevens. Dat doe ik door onderstaande regels in acht te nemen: 

  1. Tijdens de behandelingen komen gegevens naar boven omtrent je situatie en wat zich tijdens het  verloop van de sessies voor heeft gedaan. Deze worden in een dossier vastgelegd. Het betreft hier  gegevens als: hulpvraag, klachten, persoonlijke omstandigheden en voortgang van het proces.
  2. Als je behandelend therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in jouw dossier. Ik heb een wettelijke geheimhoudingplicht.(beroepsgeheim).  De gegevens uit jouw dossier kunnen ook voor de volgende doeleinden gebruikt worden:
    • Om andere zorgverleners te informeren als de therapie is afgerond, of bij verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met jouw expliciete toestemming
    • Voor gebruik tijdens intercollegiaal overleg/intervisie. (de gebruikte gegevens zijn anoniem)
    • Een klein deel van de gegevens uit jouw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat ik een factuur kan opstellen
  3.  De bewaartermijn is overeenkomstig de eisen die daaraan worden gesteld door de wet 15 jaar. 
  4.  Indien gewenst kunnen bovenstaande gegevens door cliënt worden ingezien en bij beëindiging van het       behandeltraject  uit ons bestand worden verwijderd. Het verzoek daartoe geschiedt altijd  schriftelijk. 

 

Behandelovereenkomst

Overeenkomstig de wet op geneeskundige behandelovereenkomst (WKKGZ) waar de  behandelingen binnen Touché Massagetherapie  onder vallen ben ik verplicht tot het aangaan van een persoonlijke behandelovereenkomst voor het geven van de sessies. Deze behandelovereenkomst wordt aan het begin van de eerste sessie met je doorgenomen. 

Onderdelen die in deze behandelovereenkomst worden vastgelegd zijn: 

  1. Overeenstemming over de hulpvraag en het daarbij overeengekomen behandelplan (wat  daarbij in grote lijnen wordt overeengekomen). 
  2. Een schatting van het aantal sessies en het tarief dat per sessie in rekening zal worden  gebracht. 
  3. Instemming over dossiervorming (en de gegevens die daarin worden vastgelegd en wat  daarmee wordt gedaan (zie hierboven). 
  4. Instemming met hierboven gestelde privacy statement. 
  5. Mogelijkheden om de behandeling te beëindigen (zowel door behandelaar als cliënt) en  mogelijkheden voor doorverwijzing. 
  6. Werkwijze in geval van klachten (klachten procedure) en geschillencommissie.